Sherlock Wiki
Advertisement

221B Baker Street to dom Sherlocka Holmesa w książkach i większości adaptacji. Właścicielką i gospodynią domu jest Pani Hudson.

221B Baker Street po raz pierwszy pojawiło się w Studium w szkarłacie, kiedy Holmes i Watson wynajęli go od gospodyni, pani Hudson .

Watson wyprowadził się po ślubie z Mary Morstan. W czasie publikowania utworów o Holmesie taki budynek nie istniał, powstał dopiero w 1932. Obecne muzeum (221B) znajduje się między budynkami 237 i 241.

Zamiar sir Arthura Conana Doyle'a[]

„ Spotkaliśmy się następnego dnia, zgodnie z umową, i obejrzeliśmy pokoje pod numerem 221B Baker Street, o których mówił Holmes na naszym spotkaniu. Składały się one z dwóch wygodnych sypialni i umeblowanego obszernego salonu oświetlonego dwoma szerokimi oknami."
- Dr Watson o mieszkaniu na Baker Street w powieści Studium w szkarłacie

Kiedy po raz pierwszy opublikowano historie o Sherlocku Holmesie, numery domów na Baker Street były jedynie do 100. To prawdopodobnie było powodem, dla którego Sir Arthur Conan Doyle wybrał wyższy numer ulicy dla lokalizacji swojego bohatera, aby zapobiec wpływu popularności opowiadań na rzeczywiste miejsce zamieszkania jakiejkolwiek osoby.

Odcinek na północ od Marylebone Road w pobliżu Regent's Park - obecnie obejmujący 221 Baker Street - był znany za życia Conana Doyle'a jako Upper Baker Street. W swoim pierwszym rękopisie Conan Doyle umieścił dom Holmesa przy „Upper Baker Street”, wskazując, że gdyby miał na myśli dom, to by tam był. Jednak brytyjski pisarz kryminalny Nigel Morland twierdził, że pod koniec życia Conana Doyle'a zidentyfikował skrzyżowanie Baker Street i George Street, około 500 metrów na południe od Marylebone Road, jako lokalizację 221B.

Opis domu[]

Pokój Opis
Salon Jest to piękny pokój z kominkiem, na którym stoi kilka przedmiotów, w tym perski pantofelek, do którego Sherlock wkłada tytoń. W pokoju jest także stół oraz 2 fotele, na których on i Watson siedzą. Jest biurko, na którym pisze Holmes, a obok niego drzwi prowadzące do jego sypialni. To także poczekalnia dla klientów Sherlocka Holmesa. Sherlock trzyma tu również swoją czapkę.

W tym pomieszczeniu Sherlock ćwiczy również swoje umiejętności strzeleckie.

Jadalnia Znajduje się tu brązowy stół z dwoma krzesłami, a na ścianach wiszą obrazy.
Sypialnia Holmesa Sherlock ma sypialnię z zielonymi ścianami, średniej wielkości łóżkiem, stolikiem nocnym, toaletką i szafką.
Sypialnia Watsona To jest pokój Watsona. Jest dobrze zorganizowany, znajdują się tam jego pamiątki z pobytu w wojsku.
221B Baker Street - SH

Mieszkanie Holmesa pokazane w filmach Guya Ritchiego

W filmach: Sherlock Holmes i Sherlock Holmes: Gra cieni[]

Sherlock Holmes nie szanuje domu, strzela w środku z karabinu. Panuję tam potężny bałagan, którego nikt nie sprząta. Dodatkowo Sherlock przeprowadza w środku liczne eksperymenty. Po wyprowadzce Watsona Holmes zamienił część domu w dżunglę i ćwiczył tam strzelanie z łuku oraz sztukę kamuflażu.

Zobacz również[]

Advertisement