Sherlock Wiki
Advertisement

3 Lauriston Gardens to dom położony przy Brixton Road w Londynie. Jest to miejsce, w którym znaleziono ciało Enocha Drebbera.

Wygląd[]

Dom miał szczególnie ponury i zaniedbany wygląd. Dom jest jednym z czterech położonych z dala od głównej drogi i jednym z dwóch pustych. Miał co najmniej dwa, a być może trzy kondygnacje, ponieważ miał trzy kondygnacje okien na fasadzie (Watson nie precyzuje czy są to okna dachowe, czy też nie). Przed domem znajdował się mały ogródek rzadko obsadzony chorowitymi roślinami. Ogród był otoczony niskim ceglanym murem z drewnianymi palikami na szczycie, a od ulicy do drzwi wejściowych prowadził gliniasto-żwirowy chodnik.

Wewnątrz dom był tak ponury, jak sugerowała jego fasada. Drzwi wejściowe domu prowadziły do ​​małego korytarza z otworami na kuchnię i gabinet. Było też dwoje drzwi po lewej i prawej stronie, z których jedne były zamknięte na bardzo długi czas, a drugie prowadziło do jadalni. Sama jadalnia była duża i kwadratowa, ze spleśniałą tapetą, która łuszczyła się w wielu miejscach. Centralnym punktem pomieszczenia był efektowny kominek z płaszczem z imitacji marmuru. Całe miejsce było pokryte grubą warstwą kurzu ze względu na długi czas niezamieszkania.

Historia[]

W tym domu wydarzyła się ponura historia opisana w powieści Studium w szkarłacie. To tutaj Enoch Drebber został zamordowany przez Jeffersona Hope'a. Sherlock Holmes przybywa na miejsce wraz z Doktorem Watsonem po otrzymaniu listu od inspektora Tobiasa Gregsona. Po przybycie na miejsce Holmes po raz pierwszy prowadzi śledztwo wraz z Watsonem, który jest pod wrażeniem jego wielkich umiejętności.

Advertisement