Sherlock Wiki
Advertisement

Amanda Abbington (właśc. Amanda Jane Smith; ur. 28 lutego 1974 w Londynie) - angielska aktorka. Najbardziej znana jest z roli Miss Mardle w Mr Selfridge i Mary Watson w adaptacji Sherlocka zrealizowanej przez BBC.

Kariera[]

Występowała w serialu The Bill do 2007 roku, grając różne postacie. W tym czasie wystąpiła także w serialach Wycliffe, Casualty, Dream Team, The Sins, Shades, Doc Martin, Coupling i Teachers . Wystąpiła w komediowym szkicu z 2005 roku Man Stroke Woman oraz w komedii 2007-2008 After You've Gone z Nicholasem Lyndhurstem . Pojawiła się także w cyklicznych serialach, takich jak Bernard's Watch i Case Histories .

W 2013 roku zaczęła występować w serialu Mr Selfridge jako Miss Mardle obok Jeremy'ego Piven i Frances O'Connor. W 2014 roku Abbington pojawiła się w trzeciej serii Sherlocka jako Mary Watson, żona Johna Watsona, grana przez jej wówczas prawdziwego partnera Martina Freemana.  W 2015 roku wystąpiła w serialu BBC TV Cuffs.

Życie prywatne[]

Abbington była żoną brytyjskiego aktora Martina Freemana, którego poznała na planie filmu Tylko mężczyźni w 2000 roku.  Para pojawiła się razem na ekranie w produkcjach takich jak The Debt, The Robinsons, The Good Night i Sherlock. Mieszkali w Hertfordshire przed separacją w 2016 roku.  Abbington i Freeman mają dwoje dzieci.

Abbington była w związku z aktorem Jonjo O'Neillem od 2016 do 2021 roku.

Advertisement