FANDOM

Charles Augustus Magnussen - był potężnym i bogatym biznesmenem, właścicielem kilku gazet oraz znanym szantażystą, określanym przez Sherlocka Holmesa jako "Napoleon Szantażu". Został zastrzelony przez detektywa.

WyglądEdytuj

Osobowość Edytuj

Był zimnym wyrachowanym egoistą, lekceważył wszelkie uprzejmości. Typowy socjopata. Miał mizantropijny pogląd na innych ludzi i posiadał kompleks wyższości. Wykazywał cechy ekstremalnego sadyzmu i megalomanii. Posuwał się do dręczenia swoich ofiar aby tylko dostać to czego chciał. Demonstrowanie swojej mocy sprawiało mu nieopisaną przyjemność. Sherlock Holmes uważał go za znacznie gorszego od jakiegokolwiek zabójcy, seryjnego mordercy czy terrorysty, którego spotkał i jedynego człowieka od którego go skręcało.

Magnussen był wyraźnie perwersyjny, okazując niewielki szacunek dla prywatności, granic i osobistej przestrzeni innych, molestując seksualnie Lady Smallwood, a później Sherlocka w szpitalnym łóżku. Często zachowywał się okrutnie i manipulował nie troszcząc się o uczucia innych, chyba że służyli jego celom. Magnussen miał pamięć ejdetyczną, wykorzystał tę zdolność do zapamiętywania obciążających informacji o ważnych personach, które końcowo służyły mu do szantażu i podporządkowywania sobie innych. Dzięki temu wykazał nadzwyczajny poziom intelektualnego geniuszu, który nie tyle przewyższył Sherlocka Holmesa, co był na tym samym poziomie co jego brat Mycroft Holmes. Ostatecznie udało się mu wciągnąć detektywa w swoją grę, a sam uznany został za drugiego najinteligentniejszego człowieka na Ziemi, dalej był jednak niżej od ujawnionej później Eurus Holmes, która była mądrzejsza od swojego brata Mycrofta. Niektórzy fani uważają, że przez swoją naturę i osobowość pod wieloma względami jest jeszcze bardziej niebezpieczny od Moriarty'ego. Pomimo swojej aroganckiej i zbyt pewnej siebie postawy, Magnussen nie był ponad błaganiem o życie gdy groziła mu Mary Watson.

Biografia Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Charles Augustus Magnussen odnosi się do Charlesa Augustusa Milvertona z opowiadania Sir Arthura Conana Doyle'a.