Sherlock Wiki
Advertisement

Dr John Hamish Watson jest lekarzem i weteranem drugiej wojny w Afganistanie. Jest najlepszym przyjacielem i lojalnym współlokatorem Sherlocka Holmesa.

Często bierze udział w jego dochodzeniach. Watson jest doskonałym strzelcem z broni palnej, a także genialnym szermierzem. Jest odważny i inteligentny, umiejętnie pomaga Holmesowi w jego dochodzeniach. Jednak Watson ma skłonność do hazardu i często traci wszystkie swoje pieniądze na tym nałogu. W trakcie swoich przygód Watson spotyka i zaręcza się z Mary Morstan i ostatecznie ją poślubia.

Osobowość[]

Watson jest lojalny, sarkastyczny, pokorny, uprzejmy, inteligentny, uparty i bezinteresowny. Jest również niezwykle inteligentny i potrafi z łatwością dopasować dedukcje do Sherlocka. Potrafi być bardzo porywczy w obliczu presji lub irytacji i bardzo troszczy się o swojego najlepszego przyjaciela Sherlocka Holmesa i bliskich. Jest bardzo odważny i gotów poświęcić się dla każdej słusznej sprawy. Jest niezwykle utalentowanym uzdrowicielem i jest w stanie naprawić rany, które osobiście doznał podczas ataku w rzeźni, kiedy Blackwood próbował wysadzić jego, Sherlocka i Irene Adler

Zdolności[]

Watson jest wysoce utalentowanym wojownikiem i wyjątkowo utalentowanym bokserem, który jest w stanie stawić czoła kilku przeciwnikom jednocześnie. Jest zdolnym szermierzem i gdziekolwiek idzie, ukrywa ostrze ze stali o wysokiej wytrzymałości w swojej lasce. Ma także inteligencję na poziomie geniuszu, potwierdzoną nie tylko jego wiedzą i umiejętnościami medycznymi, ale także umiejętnością Watsona do łatwego wnioskowania, prawie tak szybko, jak potrafi to Sherlock Holmes, chociaż nie jest tak błyskotliwy i ostatecznie nadal jest jasne, że Holmes jest mądrzejszy z tych dwóch. Niemniej jednak sam Holmes otwarcie chwalił zdolności dedukcyjne Watsona i darzy go najwyższym szacunkiem.

Ciekawostki[]

  • Jako weteran drugiej wojny w Afganistanie, na swoim wieczorze kawalerskim i weselu Watson nosi zarówno Medal Afganistanu, jak i Gwiazdę Kandaharu.
  • Nienawidzi, gdy Sherlock eksperymentuje na jego psie.
  • W przeciwieństwie do aspołecznego zachowania Holmesa jest znacznie bardziej uprzejmy i przyjacielski w stosunku do ludzi.
Advertisement