Sherlock Wiki
Advertisement

Lady Elizabeth Smallwood - członkini brytyjskiego parlamentu, szantażowana przez Charlesa Augustusa Magnussena

Osobowość[]

Elizabeth Smallwood jest wysoko postawioną, stanowczą i twardo stąpającą po ziemi, silną kobietą. Ciężko ją czymkolwiek zdziwić, a także zawsze zachowuje profesjonalizm oraz poważnie podchodzi do pracy jaką wykonuje.

Biografia[]

Była częścią dochodzenia z Charlesem Augustusem Magnussenem w roli głównej. W wyniku szantażu jej męża listami od starej kochanki, Lord Smallwood popełnił samobójstwo. 

Podczas spotkania z Magnussenem, ten uznał, że Lady Smallwood należy do niego, bez trudu sprawił iż ta czuła się kompletnie bezsilna w obliczu wszystkiego co miał przeciwko niej. Czując obrzydzenie i naruszenie pewnych granic, zdecydowała się przed powrotem do własnego domu zapukać do drzwi Sherlocka Holmesa z prośbą o pomoc w tej sprawie. 

Holmes postanowił zająć się tą sprawą ze względu na nienawiść jaką dażył wszystkich ludzi podobnych Magnussenowi, za pierwszym razem starał się zawrzeć umowę w zamian za listy, jednak kiedy to nie poskutkowało Sherlock włamał się do biura oprawcy. 

Po zabójstwie Magnussena dyskutowała z Mycroftem o najlepszym sposobie działania w tej sytuacji, nie chcąc aby młody detektyw trafił z tego powodu do więzienia zgodziła się na "wygnanie" Sherlocka z kraju. Nie była zadowolona z faktu zatajenia morderstwa, ale zgodziła się na to aby detektyw mógł skupić się na powrocie swojego wroga - Jamesa Moriarty'ego.

Ciekawostki[]

  • Razem z Mycroftem i kilkoma współpracownikami jest uważana, za najważniejszych w rządzie.
  • Jej kryptonim to "Miłość".
  • Używa perfum Claire de la Lune.
  • Dała Mycroftowi swój prywatny numer telefonu, wydawał się jednak obojętny na jej zaloty.
Advertisement