FANDOM

Eurus Holmes - młodsza siostra Sherlocka i Mycrofta. Była nieznana młodemu Holmesowi aż do jej ujawnienia w odcinku Zakłamany detektyw. Jednak pierwszy raz ukazana została w odcinku Sześć razy Thatcher, gdzie w autobusie poznała Johna Watsona.

WyglądEdytuj

Osobowość Edytuj

Eurus Holmes-0

Eurus jako terapeutka Johna

Eurus jest niezwykle inteligentną osobą, której nie jest obca manipulacja. Jako małe dziecko brakowało jej emocji i zdolności do odróżniania dobra od zła. Rozcięła własne ramie, ponieważ chciała sprawdzić jak działają mięśnie co pokazuje, że ból nie był dla niej problemem. Wahała od bycia spokojną do krzyku, co ostatecznie poskutkowało wyobrażeniem sobie siebie w spadającym samolocie i uczuciem bezradności w tej fatalnej sytuacji. Brakuje jej normalnych ludzkich uczuć, czyta stany emocjonalne innych osób i manipuluje nimi na swoją korzyść, aby lepiej zrozumieć daną jednostkę. Jej część zdaje się wiedzieć, że to co robi jest złe, ale podobnie jak dziecko w niesprawnym samolocie nie ma pojęcia jak mogłaby się zachować inaczej niż zwykle.

Ma ona szczególne upodobanie do Sherlocka uznając go za swojego ulubionego członka rodziny. Wywołanie jego krzyku, który początkowo uznała za śmiech był jedyną rzeczą, która uczyniła ją bardziej szczęśliwą. Kiedy Sherlock bawił się ze swoim kolegą Victorem Trevorem w piratów, ta poczuła się wykluczona i złapała w pułapkę drugiego chłopca a następnie zamordowała, wszystko to uczyniła tylko po to, aby Sherlock się z nią pobawił. Przed pożarem narysowała obrazki z martwym bratem i następnie spaliła Musgrave Hall. Kiedy ponownie spotkała się z Sherlockiem jako dorosła jej głównym przedmiotem zabaw w Sherrinford był właśnie on i manipulacja jego emocjami. Całe życie była pewna, że tylko Sherlock da radę ją od tego wszystkiego uwolnić, wyciągnął on rękę do Eurus i poprosił aby zdradziła mu miejsce, w którym znajdowała się studnia z Johnem i szczątkami Victora. Okazywała ona niewielki szacunek dla ludzkiego życia co pokazała w trakcie swojej gry, a jednak pomimo tego nie dała Sherlockowi popełnić samobójstwa.

Ze względu na swój geniusz, poczucie izolacji i psychozy są u niej tak głębokie, że widzi siebie w spadającym samolocie pełnym śpiących ludzi i nie ma pojęcia jak wylądować. Po zakończeniu jej gry przestała rozmawiać z innymi, jednak wydawała się być osiągalna reagując na grę Sherlocka na skrzypcach i będąc w stanie skopiować jego melodię. Występowała z Sherlockiem w recitalu skrzypcowym dla ich rodziców i brata, co pokazuje krok w stronę poprawy.

Eurus trzymała Mycrofta i Johna tylko dlatego, że byli najbliższymi dla Sherlocka osobami. Podobnie jak Mycroft dla Sherlocka był tym "bardziej inteligentnym", tak dla Eurus Mycroft był "całkiem sprytny" i mógł zrozumieć pewne sprawy gdy ona trochę "zwolniła". Pomimo tego, że to Mycroft był odpowiedzialny za jej trzymanie w Sherrinford, nie wydaje się trzymać wobec niego urazy czy złych uczuć. Jeśli chodzi o rodziców to nie wykazała i wydaje się, że nie czuje do nich żadnych uczuć.

Ze względu na przywiązanie do Sherlocka, Eurus zwróciła uwagę na Jima Moriarty'ego i poprosiła Mycrofta o pięć minut z nim bez żadnego nadzoru w ramach świątecznego prezentu i w zamian za konsultacje z nią.

Biografia Edytuj

Eurus Holmes jest trzecim dzieckiem i jedyną córką Pana Holmesa i Pani Holmes, jest osiem lat młodsza od Mycrofta i o rok młodsza od Sherlocka. Dorastała wraz z nimi w domu rodzinnym Musgrave Hall.

Pewnego dnia podczas zabawy z rodzeństwem i Victorem, poczuła się samotna i zdecydowała się usunąć młodego Trevora raz na zawsze. Uwięziła go w studni i pomimo próśb Sherlocka nie ujawniła miejsca jego pobytu a jedynie dała mu wiersz, który miał być rozwiązaniem. Strata Victora powoduje, że Sherlock zmienia swoje wspomnienia i całkowicie zapomina o swojej siostrze i Victorze.

Eurus zostaje wysłana do więzienia Sherrinford o maksymalnych zabezpieczeniach, po tym jak spaliła rodzinną rezydencję Holmesów. Dzięki zdolności manipulacji przejmuje tam kontrolę i może wychodzić kiedy tylko zechce. Po raz pierwszy spotyka Johna w autobusie przebrana za inną osobę i zaczyna z nim pisać SMS'y. Wkrótce po tym jak John zrywa znajomość, zmienia swoje przebranie na terapeutkę Watsona. Jej pierwsze spotkanie z bratem ma miejsce kiedy przebiera się za Faith Smith szukając pomocy. Ujawnia się dopiero pod koniec odcinka Zakłamany detektyw.

W Ostatnim wyzwaniu mając w swoich rękach całą instytucję gra ze swoimi braćmi i Johnem w nieludzką grę. Pierwszym wyzwaniem było aby Mycroft lub John zastrzelił gubernatora, a kiedy nikt z nich tego nie robi ten popełnia samobójstwo w nadziei, że nie skrzywdzi wtedy jego żony. To jej jednak nie zadowala i pokazuje jeszcze więcej okrucieństwa strzelając do niewinnej kobiety.

Wiedząc wszystko o życiu Sherlocka, kłamie, że umieściła pod mieszkaniem Molly Hooper bomby, a następnie każe mu zmusić ją aby wyznała mu swoją miłość, nie mówiąc jednocześnie o zagrożeniu. Dodatkowo stresuje go nagraniem Moriarty'ego, na którym słychać tik-tak-tik-tak. Po ukończeniu tego zadania Sherlock musi wybrać, który z trzech mężczyzn zginie, po kilku minutach dochodzenia i wskazania sprawcy, Eurus i tak z zimną krwią morduje pozostałych 2. Po uspokojeniu się i wysłaniu do Musgrave, Sherlock musi ratować tonącego powoli Johna i dziewczynkę w samolocie.

Po pocieszeniu przez Sherlocka i ocaleniu Watsona zostaje odesłana do Sherrinford gdzie przestaje rozmawiać z kimkolwiek a jedyną aktywność, którą zdaje się zauważać jest gra na skrzypcach przez swojego brata. Pod koniec odcinka zdaje się, że stała się inną osobą zdolną do odczuwania emocji. Pokazuje, że wszystko czego potrzebowała to współczucie Sherlocka, a eksperymenty miały na celu ukazanie kontekstu emocjonalnego.

Ciekawostki Edytuj

  • Eurus to grecka bogini jesieni i wschodniego wiatru.
  • Do Jamesa Moriarty'ego zwracała się "Sweet Jim" (Słodki Jim).
  • Mycroft często straszył swojego młodszego brata Sherlocka wschodnim wiatrem, który rzekomo miałby go porwać, co może być odniesieniem do Eurus.
  • W trzecim odcinku trzeciego sezonu Mycroft kieruje do Sherlocka następujące słowa: "The east wind is coming to get you" (Wschodni wiatr idzie po ciebie).
  • W opowiadaniach Arthura Conana Doyle'a nie ma żadnej wzmianki jakoby Holmesowie mieli córkę.