FANDOM

Eurus-Holmes

Eurus Holmes- starsza siostra Sherlocka i Mycrofta. Była nieznana widzom jak i Sherlockowi, aż do odcinka 4 sezonu ,,The Lying Detective".

Biografia Edytuj

Eurus jest środkowym dzieckiem państwa Holmes, jak i ich jedyną córką. Jest osiem lat młodsza od Mycrofta rok od Sherlocka.Była równie genialna jak jej bracia. W wieku 5 lat przecięła sobie rękę, a zapytana przez Mycrofta o powód odpowiedziała, że chciała sprawdzić jak pracują jej mięśnie. Mycroft zszokowany zapytał o odczuwany ból; dziewczynka zrobiła zaciekawioną minę i zapytała co to takiego. Eurus gdy była dzieckiem zamordowała najlepszego przyjaciela Sherlocka, Wiktora. Zrobiła to, ponieważ czuła się osamotniona i było jej przykro, że starszy brat nie ma ochoty spędzać z nią czasu. Sherlock nie pamiętał o krzywdach wyrządzonych mu przez Eurus ale przypomina je sobie kiedy musi uczestniczyć w jej chorej grze.

Eurus Holmes

Eurus Holmes jako dziewczyna poznana przez Johna w autobusie.

Eurus została uznana za niebezpieczną i została odesłana na wyspę Sherrinford, na której znajduje się zamknięty ośrodek dla najniebezpieczniejszych osób w kraju. Spędziła tam prawie całe swoje życie. Regularnie spotykała się z Mycroftem, od którego dostawała prezenty m.in.: skrzypce czy 5 minutową rozmowę z Jimem Moriartym. Od tego wydarzenia rozpoczęła się masakra, przez którą zginęło wiele ludzi i poważnie zostały nadszarpnięte i tak trudne już relacje Mycrofta i Sherlocka. Udało jej się zbiec ze szpitala i czynnie uczestniczyła w życiu bohaterów, ukrywając się pod różnymi przebraniami m.in.: jako kobieta z autobusu poznana przez Johna czy jego terapeutka. Pomagała Moriartiemu w jego propagandzie ,,Miss me". Nazywała go Słodkim Jimem. Świetnie grała na skrzypcach.

Osobowość Edytuj

Eurus Holmes-0

Eurus jako terapeutka Johna

Eurus Holmes jest niesamowicie inteligenta, tak inteligenta, że staje się niebezpieczna. Tak jak Sherlock jest wysoko funkcyjną socjopatką ale też i psychopatką. Sprawia jej przyjemność oglądanie czyjegoś cierpienia. Lubi sprawiać ludziom ból, nie tylko fizyczny ale i psychiczny. Jest nieczuła na krzywdy innych. Eurus miała niezwykłe umiejętności manipulacji. Każdy, kto choć raz odwiedził ją wychodził odmieniony. Kiedyś wmówiła jednymu z pielęgniarzy, że musi zabić swoją rodzinę. Ten zrobił to co kobieta mu nakazała i popełnił samobójstwo. Potrafiła obserwować otoczenie. Jak Sherlock czy Mycroft posługiwała się świetnie rozwiniętą sztuką dedukcji. Potrafi zaskoczyć widza opanowaniem i chłodną pogardą dla otaczającego ją świata.

Ciekawostki Edytuj

  • Eurus to grecka bogini wschodniego wiatru.
  • W 3 odcinku 3 sezonu Mycroft kieruje do Sherlocka następujące słowa:"the east wind is coming to get you" ("wschodni wiatr idzie po ciebie").