Sherlock Wiki
Advertisement
Serial

Greg Lestrade - inspektor policji, pracownik New Scotland Yardu. Często podczas śledztw wspomaga się talentem Sherlocka Holmesa, którego teoretycznie zna już od pięciu lat, ale w praktyce - jak sam mówi - wcale nie. Często jest zaskoczony jego działaniami, daje mu jednak pełną swobodę.

Greg ma do niego ogromny szacunek i nie widać w jego postawie żadnej wrogości, w przeciwieństwie do pozostałych członków jego zespołu. Stara się o pomoc Sherlocka pomimo niechęci pozostałych pracowników, których irytuje fakt, że detektyw często ich obraża. Czasami bywa jednak zniechęcony brakiem wyjaśnień z jego strony i ciągłymi obelgami.

Wygląd[]

Greg jest dość niskim (przynajmniej na tle wysokiego Sherlocka) mężczyzną. Jest blondynem, choć w późniejszych sezonach już zupełnie siwym. Jego oczy są brązowe. Lestrade ma dość delikatne rysy twarzy, stosunkowo duży nos i zazwyczaj ledwo widoczny zarost. W odcinku czwartym sezonu trzeciego charakteryzuje go typowa dla dziewiętnastego wieku, lecz zupełnie dziwna dla dwudziestego pierwszego wieku fryzura. Dalej nie ma jednak brody ani wąsów.

Osobowość[]

Greg jest przyjacielskim i dokładnym detektywem. bardzo cenił Sherlocka i jego pomoc. Wyraźnie nie mógł pogodzić się z myślą, że to Sherlock porwał dzieci, co świadczy o jego przyjaźni.

Biografia[]

Greg poznał Sherlocka kiedy znaleziono w saunie ciało pewnego człowieka; okazało się wtedy, że zmarł z powodu hipotermii.

Wydaje się, że Lestrade niemal od razu polubił Johna Watsona, podczas gdy dotarcie do Sherlocka zajęło mu dużo więcej czasu. Ich przyjaźń powoli się rozwijała czego efektem było przyjęcie bożonarodzeniowe przy 221B Baker Street, w którym wziął udział. Gdy jego dwaj znajomi badali sprawę ogromnego psa w Dartmoor, Greg udał się tam na wakacje i chociaż sugerował, że był tam na polecenie Mycrofta, to nigdy tego nie potwierdził. John wtedy zdradził mu, że Sherlock ucieszył się na jego widok, co sprawiło komisarzowi radość. Później pomógł w konfrontacji z Dr Bobem Franklandem w Dolinie.

Kiedy Moriarty deklaruje, że zabije każdego ważnego dla Sherlocka człowieka, Greg jest jedną z trzech osób, które ten uznał za jego przyjaciół i został jego celem. Greg robi wszystko by pomóc Holmesowi i ignoruje słowa Moriarty'ego. Sally Donovan jednak zmusza go do wzięcia pod uwagę opcji, że to Sherlock jest przestępcą i przedstawia sprawę ich szefowi.

Ciekawostki[]

  • W jednym z odcinków ukazany został z przylepionymi plastrami nikotynowymi, aby móc się skoncentrować na pracy i jest to cecha, którą dzieli razem z Sherlockiem Holmesem. Sherlock widząc go palącego stwierdza, że to go zabije.
  • Gdy zamierzał wrócić do żony, Sherlock zauważył, że ta ma romans z nauczycielem wychowania fizycznego, co go zaskoczyło.
    • Po tym incydencie nie był już widziany z obrączką
  • W oryginalnych opowiadaniach jego imię nigdy nie zostało ujawnione, jednak w opowiadaniu Kartonowe pudełko (ang. The Adventure of the Cardboard Box) wspomniano, że zaczyna się od litery G. Możliwe jest, że imię Greg w serialu zostało wybrane ze względu na inną postać z oryginalnej książki, mianowicie - Tobiasa Gregsona. Lestrade wydaje się jednak dużo bardziej złożoną postacią.
  • Sherlock często mylił jego imię z Gavinem, Grahamem, Gilesem czy Geoffem. W odcinku Ostatnie wyzwanie, gdy Sherlock był straumatyzowany i o wiele bardziej doceniał swoich przyjaciół, postanowił okazać komisarzowi szacunek i po raz pierwszy nazwał go jego prawdziwym imieniem.
    • Mylenie jego imienia jest też prawdopodobnie nawiązaniem do braku informacji na jego temat w książce.
Advertisement