FANDOM

Jeff Hope - seryjny morderca i klient Jima Moriarty'ego. Działał w odcinku Studium w różu. Niewiele wiadomo na jego temat, jednak pewnym jest, że żona odsunęła go od dwójki dzieci. Ma tętniaka, który w każdym momencie mógł przyczynić się do jego śmierci, po otrzymanej diagnozie uświadomił sobie, że nie zostawi niczego swoim potomkom. Przyjął pomoc Moriaty'ego i dostawał pokaźną sumkę za każde dokonane przez niego morderstwo. Udało mu się zabić cztery osoby, aż powstrzymał go John Watson.

Biografia Edytuj

Hope zabija swoje ofiary, porywając je i wywożąc w odpowiednie miejsce. Ci wcześniej nieświadomie sami wsiadają do taksówki. Następnie zmusza je do grania w swoją szaloną grę, dając im dwie pigułki, z których jedna przynosi śmierć, a druga gwarantuje życie.

Daje im on wybór, a sam bierze pigułkę, której nie wybrała ofiara. Jeśli ta nie chce wybierać, mówi jej, że w takim razie wybiera pocisk z pistoletu. W rzeczywistości pistolet ten jest zapalniczką, zwykłym podstępem, który zmusza je do wyboru między pigułkami.

Jego metody mylą policję, ponieważ wszystko wygląda jak samobójstwo i nie widzą żadnego połączenia. Jedyne z czego zdają sobie sprawę to z identycznej trucizny jaką zażyły wszystkie ofiary i miejsca, w którym nie miały żadnego interesu. Policja prosi o pomoc Sherlocka Holmesa i wzywa go na miejsce zbrodni Jennifer Wilson, gdzie stwierdza, że to morderstwo.

Jeff zdaje sobie sprawę z zaangażowania Holmesa w śledztwo i nawiązuje z nim kontakt. Zabiera go na pusty uniwersytet, aby wyjaśnić mu zasady gry. Kiedy Hope każe mu wybierać między pigułkami, Holmes mając świadomość, że broń jest fałszywa, od razu ją wybiera. Hope podpuszcza go jednak dalej i Sherlock uznaje dalszą grę za wyzwanie dla swojego intelektu, nie może powstrzymać się od wyboru. Gdy w końcu wybiera między pigułkami i zamierza połknąć jedną z nich przerywa mu Watson, który go wyśledził i z sąsiedniego budynku zastrzelił morderce. Sherlockowi w ostatnich chwilach życia Hope'a udało się uzyskać nazwisko jego sponsora - Jamesa Moriarty'ego.

Osobowość Edytuj

Jeff Hope jest geniuszem na tym samym poziomie co Sherlock Holmes. Działa pod przykrywką kierowcy taksówki i działa praktycznie niewidocznie dla otoczenia. Świadomość. że nie ma nic do stracenia czyniła z niego wyjątkowo niebezpieczną jednostkę. Był pewien, że Holmes nie wezwie policji i pojedzie razem z nim. Po postrzale przez Johna Watsona nie wytrzymuje dodatkowego bólu wywołanego przez detektywa i praktycznie od razu zdradza nazwisko swojego sponsora Jima Moriarty'ego.

Relacje Edytuj

Sherlock HolmesEdytuj

Relacja Jeffa z Sherlockiem polega na podobieństwie. Obydwoje zdają sobie sprawę ze swojego intelektu. Dzięki czemu detektyw chcąc przejrzeć jego genialny plan decyduje się iść z własnej woli za Hopem.

Jim MoriartyEdytuj

Nie wiadomo czy kiedykolwiek spotkali się bezpośrednio. Zawarli umowę, dzięki której dzieci Jeffa dostają sporą sumę z każdym dokonanym przez ich ojca morderstwem.

ŻonaEdytuj

Ma napięte relacje ze swoją byłą żoną, która po rozwodzie przejęła opiekę nad dziećmi. W swojej taksówce trzyma rodzinne zdjęcie z dziećmi i żoną, którą wyciął symbolicznie pokazując nienawiść jaką ją darzy.

DzieciEdytuj

Po rozstaniu z żoną nie przestał kochać swoich dzieci i trzyma w pojeździe ich zdjęcie. Ta miłość doprowadziła go do stanu, w którym gotowy był zabijać aby mieć pewność, że w przyszłości niczego im nie zabraknie.

Ofiary Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jeff jest kierowcą taksówki # 71126.
  • Jest nawiązaniem do postaci Jeffersona Hope, głównego antagonisty z oryginalnej powieści Sherlocka Holmesa Studium w szkarłacie.