Sherlock Wiki
Advertisement

Lord Henry Blackwood jest głównym antagonistą w filmie z 2009 roku, pt. Sherlock Holmes.

Blackwood jest członkiem sekty i składa ofiary z ludzi, zanim zostanie pociągnięty do odpowiedzialności. Chce widzieć Sherlocka Holmesa w więzieniu, gdzie ostrzega słynnego detektywa o trzech kolejnych zgonach, które zmienią bieg historii. Następnie zostaje powieszony i uznany za zmarłego przez dr Johna Watsona. Następnej nocy wychodzi ze swojego grobowca i biegnie przez cmentarz, pozostawiając nocnego strażnika w stanie katatonii. W następnym tygodniu trzy ważne postacie zostają zamordowane, a Blackwood przejmuje kontrolę nad Świątynią Czterech Zakonów, tajnym stowarzyszeniem, którego członkowie pełnią ważne funkcje w brytyjskim rządzie.

Holmes w końcu odkrywa, że ​​Blackwood planuje zabić członków parlamentu za pomocą trującej maszyny gazowej i przejąć rządy w Wielkiej Brytanii. Część maszyny została zabrana przez profesora Moriarty'ego, podczas gdy Holmes jest zajęty ściganiem Blackwooda i Irene Adler na niedokończony Tower Bridge. Holmes i Blackwood następnie toczą zaciekłą walkę na miecze na szczycie mostu, Holmes spycha Blackwooda z mostu na splot łańcuchów i lin. Następnie mówi Blackwoodowi o naukowych sposobach jego oszustw. Blackwood zaplątał się w łańcuchy i upadł, łańcuchy oplatają mu się wokół szyi, co prowadzi do jego powieszenia i śmierci.

Osobowość[]

„Moje moce zostały mi dane w określonym celu. Wspaniały, ale prosty cel: stworzyć nową przyszłość!” ― Blackwood podczas spotkania członków Świątyni Czterech Zakonów

Blackwood był arogancki, egoistyczny i bezduszny. Był podstępnie samotny i miał tendencję do chwalenia się, że jest mądrzejszy od Sherlocka Holmesa. Był bardzo inteligentny i miał talent do nauki i iluzji, specjalizując się w fizyce i biologii. Był zdradziecki, a jego bezduszność jest ewidentna, kiedy zamordował Johna Standisha, aby ukończyć schemat swojego planu i zdobyć zaufanie współspiskowców w Świątyni.

Jak na ironię, jego ostatnie słowa brzmiały: "To długa podróż stąd do liny!''. Ale zaledwie kilka sekund później spadł z placu budowy Tower Bridge podczas starcia z Sherlockiem Holmesem, z łańcuchem owiniętym wokół szyi, co doprowadziło do jego "egzekucji".

Był biegłym szermierzem i utalentowanym strzelcem wyborowym, zdolnym przez dłuższy czas utrzymywać się w walce z Sherlockiem Holmesem.

Ciekawostki[]

  • Okultystyczna obsesja Blackwooda może być odniesieniem do spirytystycznych zainteresowań sir Arthura Conana Doyle'a. Potem okazuje się, że jego „magia” jest niczym więcej niż sztuczką i skomplikowaną nauką, co odzwierciedla historię z Psa Baskerville'ów.
  • Według gazety pojawiającej się na początku filmu, większość ofiar płci żeńskiej Blackwood pochodziła z Whitechapel i Spitalfields, co jest prawdopodobnie odniesienie do pięciu ofiar Kuby Rozpruwacza. Gazeta wskazuje również, że Blackwood dorobił się fortuny na hutach stali w okolicach Londynu.

Galeria[]

Advertisement