Sherlock Wiki
Advertisement

Lord Coward był brytyjskim ministrem spraw wewnętrznych, członkiem Świątyni Czterech Zakonów i (potajemnie) sojusznikiem lord Blackwooda. Po ujawnieniu swojej prawdziwej lojalności po zabójstwie sir Thomasa Rotherama, Coward okazał się jednym z najbardziej lojalnych zwolenników Blackwooda i współsprawcą kilku jego zbrodni.

Biografia[]

Kiedy sir Thomas, szef Świątyni, postanowił zwerbować Sherlocka Holmesa do powstrzymania Blackwooda, obecni byli zarówno lord Coward, jak i ambasador amerykański John Standish. Jednak w przeciwieństwie do sir Thomas i Standisha, Coward był zdrajcą. Zaproponował Holmesowi pomoc w pełnieniu funkcji ministra spraw wewnętrznych, co dało mu znaczący wpływ na policję. Niemniej jednak Holmes odrzucił jego ofertę, mówiąc, że chociaż zatrzyma Blackwooda, nie zrobi tego za zamówienie ani za cenę.

Następnie Blackwood zamordował sir Thomasa w kąpieli. To wydarzenie skłoniło Lorda Cowarda do zwołania spotkania w Świątyni, aby ogłosić śmierć i zaproponować nowego przywódcę. Kiedy nominował lorda Blackwooda, Standish nazwał go szaleńcem, ale przerwano mu, gdy Blackwood wszedł do pokoju. Po krótkiej przemowie, w której Blackwood przedstawił swoją wizję i poprosił Standisha, aby do niego dołączył. Standish odmówił i próbował zastrzelić Blackwooda, ale nagle został pochłonięty przez płomienie. Następnie Blackwood nakazuje pozostałym członkom Świątyni wypić płyn lojalności wobec niego, a Lord Coward jest pierwszym, który to uczynił.

W międzyczasie Holmes, który systematycznie pracował nad wzorcem zbrodni Blackwooda, zostaje aresztowany dzięki wpływowi Cowarda. Inspektor Lestrade, który ujawnił szpilkę świątyni w swojej klapie, dostarczył Holmesa do Pałacu Westminsterskiego, planowane miejsce kolejnego zabójstwa Blackwooda. Zabrał go do biura lorda Cowarda, gdzie Coward przygotowywał się do przejęcia rządu. Podczas gdy Coward był rozproszony, przygotowując broń do zastrzelenia Holmesa, Holmesowi udało się zamknąć przewód kominowy, tworząc zasłonę dymną, aby ukryć się przed Cowardem. Podczas gdy Coward szukał Holmesa, Holmes szydził z niego, mówiąc mu, że zorientował się, gdzie odbyła się ostatnia ceremonia Blackwooda, dzięki błocie z jego (Cowarda) butów i ceglanemu pyłowi na jego płaszczu. Ujawnił również, że wydedukował ze swoich butów, że Coward był wspólnikiem Blackwooda. Coward odpowiada, że ​​Holmes jest za późno, aby powstrzymać masowe zabijanie członków parlamentu, ponieważ nastąpi to zaledwie kilka minut. Niezrażony Holmes ucieka, wyskakując przez okno do Tamizy, gdzie Watson, Irene Adler i Tanner czekali na niego na małej łodzi. Okazuje się, że Holmes, współpracując z Lestrade'em, pozwolił się schwytać, aby uzyskać takie informacje.

Niezrażony ucieczką Holmesa, Coward udaje się do komnaty, w której spotyka się Izba Lordów, i sygnalizuje innym spiskowcom Świątyni, aby zasunęli i zablokowali drzwi. Następnie ogłasza przybycie lorda Blackwooda, który wchodzi do pokoju z górnego balkonu ku niedowierzaniu zgromadzonych lordów. Blackwood ogłasza, że ​​po uderzeniu dzwona, wszyscy ci, którzy nie byli z nim, zostaną zabici przez „ciemne siły” (w rzeczywistości trujący gaz, który ma zostać uwolniony w tym czasie). Jednak Holmes, Watson i Irene zdołali dotrzeć na czas do aparatu dostawczego i go wyłączyć. Kiedy zgromadzeni lordowie nie umierają, Blackwood ucieka, pozostawiając Cowarda i innych członków Świątyni, by walczyli sami. Coward zostaje napadnięty przez tłum, próbując uciec. Jego ostateczny los jest nieznany.

Ciekawostki[]

  • Lord Coward mówi do Holmesa: „Jak straszna jest mądrość, kiedy nie przynosi pożytku mędrcom”. To zdanie zostało wypowiedziane przez proroka Tejrezjasza w Edypie Sofoklesa .
Advertisement