Sherlock Wiki
Advertisement

Mary Watson (z domu Morstan) jest żoną dr Johna Watsona.

Historia[]

Na krótko przed oświadczynami Watson zorganizował z nią i Holmesem kolację, aby przedstawić go swojej narzeczonej. Było to spotkanie, którego Holmes desperacko starał się uniknąć. Początkowo Mary była przyjazna i bardzo zainteresowana umiejętnościami Holmesa, przyznając, że była wielbicielką powieściopisarzy detektywów, takich jak Wilkie Collins i Edgar Allan Poe. Sceptycznie podchodzi jednak do zdolności bohaterów do dokonywania tak wielkich założeń na podstawie tak drobnych szczegółów. Holmes argumentuje przeciwko niej, że w rzeczywistości najdrobniejsze szczegóły są czasami najważniejsze. Aby udowodnić swoją rację, używa laski Watsona - rzadkiego afrykańskiego drewna wężowego skrywającego ostrze, które otrzymali niektórzy weterani wojny w Afganistanie - aby wywnioskować, że był odznaczonym żołnierzem i że jest silny, odważny, schludny, i człowiekiem czynu. Następnie, grając przeciwko Watsonowi, wnioskuje z kawałka biletu na mecz bokserski w kieszeni, że Watson jest trochę hazardzistą i ostrzega Mary, by pilnowała swojego posagu, ponieważ stracił czynsz więcej niż raz.

Mary nadal jednak nie jest przekonana co do talentów Holmesa, a sprawy zaczynają iść w złym kierunku, gdy wbrew radom Watsona nalega, by Holmes ją zbadał. Holmes zaczyna od wniosku, że jest guwernantką i że jej uczennica, która jest wysoka jak na swój wiek, tego dnia oblała ją atramentem, a ona przekonała panią domu, by pożyczyła jej biżuterię. Następnie wnioskuje z brakującego pierścienia, że ​​była wcześniej zaręczona. Jednak denerwuje ją, gdy Holmes wnioskuje, że zostawiła swojego narzeczonego dla pieniędzy, a w rzeczywistości on tak naprawdę umarł. Ze złości oblała Holmesa drinkiem i wyszła z restauracji, a za nią Watson.

Później, gdy Holmes i Watson zostają aresztowani, Mary uwalnia narzeczonego, ale zostawia Holmesa w więzieniu.

Wkrótce potem John zostaje poważnie ranny podczas poszukiwania lorda Blackwooda. Mary odwiedza go w szpitalu i zauważa, że ​​Holmes przebrał się za lekarza, aby sprawdzić, co u przyjaciela. Zdaje sobie sprawę, jak ważne jest dobro przyjaciela dla Holmesa i zapewnia go, że to nie on był winien stanu Johna, ale że to była jego własna decyzja.

W Sherlock Holmes: Gra cieni wydaje się myśleć lepiej o Sherlocku i współpracuje z Mycroftem, aby pokonać Moriarty'ego.

Ciekawostki[]

  • W powieści Znak czterech Mary Watson jest klientką Sherlocka Holmesa. W ten sposób poznała swojego męża, a następnie wzięła z nim ślub.
  • W książce Mary zostaje sierotą po śmierci ojca, natomiast w filmie Watson przegapił wizytę u swoich teściów z powodu prowadzenia sprawy z Sherlockiem.

Advertisement