Sherlock Wiki
Advertisement
Serial
Pinned letters
Nierozwiązana sprawa!
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli masz czas, chęci oraz wystarczająco dużo informacji, by rozwinąć artykuł, pomóż nam i rozbuduj go.

Mary Elizabeth Watson, z domu Morstan (urodzona jako Rosamunda) - żona Johna Watsona, a zarazem matka Rosie. Pielęgniarka, była agentka CIA oraz płatna zabójczyni.

Wygląd[]

Osobowość[]

Mary Morstan na początku okazała się być uroczą, życzliwą i pełną życia osobą. Jest bardzo inteligentna, ponieważ potrafiła powiedzieć, kiedy Sherlock kłamie i zachować przed nim tajemnicę swojej przeszłości. Bardzo zależało jej na Johnie i Sherlocku.

Jej związek z Johnem został zagrożony przez odkrycie, że była kiedyś zabójczynią. Nierzadko przejawiała tendencje socjopatyczne, mając bezwzględną i brutalną stronę, gdyż była gotowa zamordować Charlesa Augustusa Magnussena, aby ochronić swój sekret przed Johnem.

Biografia[]

Przeszłość Mary jest nieco niejasna; wiadomo jednak, że urodziła się jako Rosamund Mary i że była wyszkoloną zabójczynią, która zbuntowała się i zmieniła tożsamość, aby ukryć się przed swoją przeszłością. Sherlock podejrzewa, że choć jej akcent jest angielski, to być może nie urodziła się Brytyjką. Około pięć lat przed spotkaniem z Johnem Watsonem w 2008 roku, wybrała nazwisko "Mary Elizabeth Morstan" z nagrobka martwo urodzonego dziecka, aby ukryć swoją prawdziwą tożsamość i twierdziła, że jest sierotą, aby ukryć fakt, że nie ma rodziny.

Byli ze sobą co najmniej sześć miesięcy, zanim John się jej oświadczył.

Po pierwszym spotkaniu z Mortsan, Sherlock przeprowadził serię dedukcji na jej temat, które ujawniły, że była jedynaczką, że była mądra, pracowała jako pielęgniarka, była także lingwistką, krótkowidzem i romantykiem, miała kota, nosiła rozmiar 12, była rozczarowanym liberalnym demokratą, lubiła gotować, miała sekretny tatuaż i bliznę po wyrostku robaczkowym, i że była "kłamcą". Jednak Sherlock nie zdradził nikomu żadnej z tych dedukcji.

John planował poprosić Mary o rękę na krótko przed powrotem Sherlocka, zabrał ją na obiad i przyniósł pierścionek, jednak posiłek został przerwany przez Sherlocka właśnie wtedy, gdy John miał zamiar . Kiedy John w końcu zobaczył, że Sherlock żyje, przerażenie na twarzy Mary było oczywiste, ponieważ wiedziała, przez co John przeszedł po "utracie" Sherlocka. Pomimo bycia razem przez mniej niż dwa lata, Mary była bardziej poważną dziewczyną niż inne dziewczyny, które John miał i oświadczył się jej wkrótce po przerwanym posiłku.

Mary wyszła za Johna 18 maja, w kościele St, Mary's Church w Sutton Mallet, Somerset. W ślubie wzięli udział między innymi Greg Lestrade, Molly Hooper, Tom, pani Hudson, generał Sholto i Sherlock, który był drużbą Johna. Jej ślub był burzliwy i otrzymała prawdopodobnie groźny telegram od CAM (którym może być Charles Augustus Magnussen). Jej pierwszy taniec z Johnem jako para małżeńska to walc napisany przez Sherlocka. Podczas jednego z przemówień Sherlocka na weselu okazało się, że jest w ciąży.

Prawda o jej przeszłości została do pewnego stopnia ujawniona podczas śledztwa Sherlocka i Johna w sprawie Charlesa Augustusa Magnussena. Pod groźbą Magnussena, udała się do jego biura z zamiarem zabicia go, jednak została odkryta przez Sherlocka, podczas gdy on i John włamywali się do tego miejsca. Wiedząc, że jeśli zabiłaby obu mężczyzn, John będzie podejrzany, a ona nie może już zabić Magnussena, bo Sherlock został świadkiem, więc strzeliła Sherlocka tuż poniżej jego klatki piersiowej - gdzie rana nie będzie mogła napewno go zabić. Następnie uderzyła Magnussena w głowę, zadzwoniła po karetkę dla Sherlocka i wyszła z budynku. Kiedy był już w szpitalu, powiedziała Sherlockowi, żeby nie mówił o tym Johnowi.

Po ucieczce Sherlocka ze szpitala, Mary odnalazła go po tym, jak podał jej serię wskazówek. Rzucił obraz jej twarzy na pusty dom - mówiąc, że naśladuje jej osobowość, fasadę. Wewnątrz domu rozmawiali o tym, jak łatwo mogła go zabić, ale nie zdecydowała się na to. Mary powiedziała, że zrobiłaby wszystko, aby John jej nie zostawił. Jednak John wtedy był obecny, gdy ona przyznała się do bycia zabójcą. Wrócili na Baker Street, gdzie Sherlock opowiedział mu tyle, ile o niej wiedział. Mary wyprodukowała dysk USB, na którym, jak twierdziła, było wszystko o tym, kim kiedyś była. Błagała Johna, by nie oglądał tego przy niej, bo nie chciała patrzeć, jak przestaje ją kochać.

Sześć miesięcy później, w Boże Narodzenie, po okresie separacji między Mary i Johnem, John powiedział jej, że nie sądzi, aby jej przeszłość była jego sprawą, ale że jej przyszłość jest jego przywilejem. Mary odetchnęła z niesamowitą ulgą. John przyznał, że nadal jest na nią zły, ale dwójka pozostała razem. Po tym jak Sherlock zabija Magnussen, Mary i John zobaczyligo w emocjonalnym pożegnaniu, gdy jest on wygnany i wysłany na niebezpieczną misję w ramach kary. Okazuje się natomiast, że Sherlock musi wracać do kraju. Powodem powrotu jest Jim Moriarty - a raczej jego podobizny mówiące "Did You Miss Me?".

Mary później rodzi zdrową dziewczynę, którą nazywają Rosamund Mary Watson. Na chrzicnach małej Rosie znajdują się; Sherlock (jako ojciec chrzestny), Greg Lestrade, Moly Hopper oraz pani Hudson. Mary jest śledzona przez członka zespołu zabójców, którego była częścią i jest zmuszona zostawić Johna i Rosamund, podczas gdy ona bierze losowe wycieczki po świecie, nowy kraj, nowa tożsamość. W końcu, jest ona śledzony przez Holmesa i Watsona, ale także Ajay, kolega zabójca. Cała trójka ucieka.

Mary spotyka się z Sherlockiem w alkowie, by pokazać mu swoją przeszłość. Ona nokautuje go za pomocą neznanego leku i wychodzi po tym, jak zobaczył prawdziwą Mary Watson, znaną również jako Rosamund Watson. Jej prawdziwe nazwisko panieńskie jest nadal nieznane. Później dowiadujemy się, w akwarium, że sekretarz rządu, Vivian, dała rozkaz fatalnej misji w Gruzji (kraj, nie stan), który kosztował życie połowy A.G.R.A., byłego zespołu zabójców Mary. Następnie ona strzela do Sherlocka, ale zanim kula może go trafić, Mary odbiera strzał i umiera z rany kuli. John nie pojawia się, dopóki nie zostanie postrzelona, więc obwinia Sherlocka za to, że jej nie chronił i pokłócili się.

Relacje[]

John Watson[]

Sherlock Holmes[]

Mary była początkowo zszokowana, gdy Sherlock ujawnił, że żyje, ale nie zareagowała tak mocno, jak John. Powiedziała Johnowi, że lubi Sherlocka, kiedy byli sami razem. [Mary i John początkowo musiał opiekować się Sherlockiem, wydostając go z domu i tak dalej, pokazując, że Mary dba o Sherlocka, być może jako "przedłużenie" jej miłości do Johna. Jest dość przyjazna wobec Holmesa, biorąc pod uwagę jego rzekome skłonności psychopatyczne i trudności w nawiązywaniu przyjaźni, które przynoszą. Detektyw był drużbą na jej ślubie z Johnem i nawet wydawało się, że chce, by cała trójka zatańczyła razem. Jednak Sherlock czuł się zaniepokojony, gdy zdał sobie sprawę, że Mary jest w ciąży, co oznacza, że ona i John nie będą już potrzebowali Sherlocka - będą mieli własne dziecko na głowie. [Mary rozważała przyjście do Sherlocka jako klienta w sprawie jej przypadku z Magnussenem. Ona nadal nie jest niechętna do zranienia go, jak pokazano, kiedy go zastrzeliła, choć zabicie go byłoby o krok za daleko (pokazując opiekę przez zabójcę, takich jak ona). Ona również celowo strzeliła Sherlocka w miejsce, gdzie nie będzie śmiertelne i zadzwoniła po karetkę od razu, upewniając się, że będzie on w hospitalizacji i że jego życie nic nie zagraża. To sprawiło, że Sherlock bronił jej postępowania, choć przyznał, że dawała mu mieszane komunikaty. Sherlock bardziej przejmował się tym, że była byłą zabójczynią, niż tym, że okłamała Johna. Ale pogodził się z nią. Sam Sherlock przysiągł zrobić wszystko dla tej pary, bo tak bardzo zależało mu na Johnie. Ucieszył się, gdy Mary powiedziała, że dopilnuje, by John miał kłopoty, gdy Sherlock żegnał się z nią na lotnisku.

Charles Augustus Magnussen[]

Magnussen mocno prześladował Mary za jej przeszłość, i wiedział wiele osobistych szczegółów o niej. To spowodowało Mary do próby zamordowania Magnussena, przeszkodzi jej w tym Sherlock Holmes Podczas przeglądania jego wyimaginowanych "plików" na Mary w jego Pałacu Myśli, Magnussen odniósł się do niej jako "niegrzecznej dziewczynki", która zabiła i skrzywdziła wielu ludzi i twierdził, że rozumie, dlaczego John ją lubi. Wiedza Magnussena o jej poprzednim życiu doprowadziła Mary do planu zamordowania go. Ostatecznie zrobił to za nią Sherlock Holmes.

Ciekawostki[]

  • W skrócie A.G.R.A. oznacza literę R (pierwszą literę swojego prawdziwego imienia).
  • Jej córka nosi po niej imię (Rosamund).
Advertisement