Sherlock Wiki
Advertisement

Mary Morstan (następnie Mary Watson) - żona doktora Watsona oraz bohaterka m.in. powieści Znak czterech.

Biografia[]

Ojciec Mary, Arthur Morstan, był oficerem indyjskiego pułku. Jej matka zmarła, gdy była młoda, a kapitan Morstan odesłał Mary z powrotem do Wielkiej Brytanii w celu uzyskania wykształcenia. Ponieważ nie miała rodziny na Wyspach, Mary została umieszczona w szkole z internatem w Edynburgu, gdzie przebywała do siedemnastego roku życia. Pod koniec 1878 roku kapitan Morstan otrzymał dwunastomiesięczny urlop i wrócił do Anglii, aby zobaczyć się z córką. Poprosił Mary, żeby spotkała się z nim w Londynie. Jednak kiedy dotarła do jego hotelu, dowiedziała się, że nie widziano go od poprzedniej nocy; w rzeczywistości kapitana Morstana nigdy więcej nie widziano. Jego zniknięcie okaże się kluczowe dla tajemnicy w Znaku czterech. Mary Morstan jest klientką Holmesa, a Watson tak opisuje ją na ich pierwszym spotkaniu:

"Była młodą blondynką, drobną, delikatną, dobrze odzianą w rękawiczki i ubraną w najdoskonalszy gust. Jej twarz nie miała ani regularności rysów, ani piękna cery, ale jej wyraz był słodki i sympatyczny, a jej duże niebieskie oczy były wyjątkowo duchowe i sympatyczny".

Watson i Morstan zakochują się w tej historii. Watson początkowo ukrywa swoje uczucia do Morstan, ponieważ ma ona odziedziczyć fortunę i uważa, że zabieganie o nią ze względu na jej perspektywy finansowe w stosunku do jego własnych jest niewłaściwe. Kiedy skarb zostaje utracony, oboje przyznają się do uczucia ulgi i wyznają sobie wzajemną miłość.

Później pojawia się epizodycznie w opowiadaniach: Tragedia w Boscombe Valley i Człowiek z wywiniętą wargą.

Zmarła w bliżej nieokreślonym punkcie między opowiadaniami: Ostatnia zagadka a Pusty dom. Sherlock wspomina krótko o jej śmierci. Status Watsona jako wdowca od czasu do czasu wpływa na jego późniejsze opisy niezwykłych czynów przyjaciela.

Advertisement