Sherlock Wiki
Advertisement

Anderson cisza, zaniżasz IQ całej ulicy

Sherlock, Studium w różu

Philip Anderson - członek zespołu kryminalistycznego w New Scotland Yardzie, pracuje pod Gregiem Lestradem.

Podobnie jak inni członkowie zespołu, w którym pracuje otwarcie gardzi Sherlockiem Holmesem. Uczucie to zdaje się być odwzajemnione, widać to najlepiej kiedy młody Holmes zaczyna krzyczeć i każe mu się odwrócić w prost mówiąc, że Anderson obniża IQ całej ulicy.

Sherlock wywnioskował iż pomimo faktu bycia żonatym Anderson wdał się w romans z Sally Donovan. Wszystko przez obtarte na kolanach dziewczyny spodnie i dezodorant jakiego użyła. Anderson chcąc uprzykrzyć życie mężczyźnie wziął udział w nalocie narkotykowym w jego domu.

Po rzekomej śmierci Sherlocka, niestabilny i zmęczony Anderson próbuje przekonać swojego szefa Grega Lestrade'a, że Holmes wciąż żyje. Będąc przekonanym, że była to jedynie sztuczka, założył jego fanklub, gdzie dyskutowano na temat jego losu.

Pomimo braku zainteresowania Sherlocka jego osobą, to znajduje się on w jego pałacu pamięci i stoi zaraz obok Molly, która próbuje pomóc mu przeżyć po postrzale przez Mary Watson.

Osobowość[]

Anderson był uważany przez Sherlocka za niezbyt godnego uwagi człowieka, ten jednak wykazywał pewien stopie inteligencji. Tak jak Sally Donovan był antagonistycznie nastawiony wobec Holmesa, jednak pomimo swojej arogancji było mu żal Sherlocka, którego razem z innymi doprowadził do "próby samobójczej" zgodnie z planem Jima Moriarty'ego.

Ciekawostki[]

  • Według Casebooka jego pierwszym inicjałem jest "S", co okazało się błędem, gdyż w odcinku Pusty karawan okazało się, że jego imieniem jest Philip.
  • W niewyemitowanym pilocie miał brodę, która pojawiła się dopiero w trzeciej serii.
  • Ma kochankę.
  • Mark Gatiss w jednym z tweetów napisał, jakoby jego imię miało brzmieć "Sylvia", ale okazało się to żartem.
Advertisement