Sherlock Wiki
Advertisement

Posterunkowy Clark był policjantem, który pracował z Sherlockiem Holmesem. Kilkakrotnie pomagał Holmesowi podczas śledztwa dotyczącego Lorda Henry'ego

Blackwooda i Świątyni Czterech Zakonów .

Sherlock Holmes[]

Posterunkowy Clark po raz pierwszy pojawia się u boku inspektora Lestrade'a, kiedy napada na krypty pod katedrą św. Pawła, aby powstrzymać Blackwooda przed złożeniem ofiary. Kiedy przybywają, Holmes i Watson już pokonali Blackwooda i jego zbirów, więc Clark zakłada kajdanki na Blackwooda i odprowadza go.

Po egzekucji Blackwooda Clark jako pierwszy poinformował Holmesa o jego "zmartwychwstaniu". Towarzyszy Holmesowi i Watsonowi na cmentarzu Brompton, aby zbadać kryptę Blackwooda. Po zabójstwie sir Thomasa Rotherama Clark eskortuje Holmesa na miejsce zbrodni. Dokucza mu o ostatnim skandalu Holmesa w Grand Hotelu.

Po eksplozji w rzeźni Queenshithe Clark jest jednym z pierwszych na scenie i znajduje Holmesa w gruzach. Ostrzega go, że lord Coward wydał nakaz jego aresztowania i pozwala mu uciec przed przybyciem reszty policji.

Po tym, jak Holmes pokonuje Blackwooda, Clark ponownie przychodzi po niego w imieniu Lestrade'a. Mówi mu, że pierwszy oficer, który próbował zabezpieczyć urządzenie Blackwooda, zniknął i został znaleziony martwy. Chociaż urządzenie zostało zabezpieczone, Holmes wyczuwa, że ​​nadajnik radiowy został skradziony i że za kradzieżą stoi profesor Moriarty.

Sherlock Holmes: Gra cieni[]

Po przypuszczalnej śmierci Holmesa przy wodospadzie Reichenbach, Clark uczestniczy w jego pogrzebie w Londynie wraz z inspektorem Lestradem. Siedzą w pierwszym rzędzie razem z Mycroftem Holmesem i Mary Watson, pokazując swoją przyjaźń z Holmesem.

Advertisement