Sherlock Wiki
Advertisement

Sally Donovan - sierżant, pracuje w New Scotland Yardzie pod dowództwem komisarza Grega Lestrade'a.

Podobnie jak wielu innych policjantów otwarcie nie lubi Sherlocka Holmesa i od czasu do czasu nazywa go dziwakiem. Kiedy po raz pierwszy spotyka Johna Watsona ostrzega go przed Sherlockiem nazywając go psychopatą i stwierdza, że pewnego dnia będzie tak znudzony, że sam zostanie mordercą zamiast ich łapać. Dodaje też, że nikt mu nie płaci za oglądanie ciał i rozwiązywanie zagadek, a zwyczajnie go to cieszy. John jednak postanowił ją zignorować. 

Sally jest zaangażowana w romans z Philipem Andersonem. Sherlock ujawnił to wszystkim zebranym podczas obrażania Andersona, krytykując jej stan spodni obdartych w kolanach i zapach tego samego dezodorantu. Przedstawiając ją Johnowi Sherlock nazywa ją "starą przyjaciółką", później jednak stwierdza, że nie ma przyjaciół. 

Następnie uwierzyła, że Sherlock był zamieszany w porwanie dzieci, gdyż dziewczynka zaczęła krzyczeć gdy tyllko go zobaczyła. Upewniła ją w tym również prędkość z jaką Sherlock odkrył gdzie przetrzymywane są dzieci. Wszystko to jednak okazało się planem Moriarty'ego, który miał na celu obrócenie wszystkich przeciwko młodemu Holmesowi. 

Osobowość[]

Jest lojalna wobec Lestrade'a i New Scotland Yardu, nie jest jednak pozytywnie nastawiona jeśli chodzi o Sherlocka Holmesa. Często go obrażała i nazywała psychopatą, starała się także ostrzec przed nim Johna Watsona. Od razu uwierzyła, że Holmes jest kłamcą i oszustem gdy Jim Moriarty próbował nastawić jak najwięcej osób przeciwko niemu.

Po powrocie Sherlocka i oczyszczeniu jego imienia jej stosunek do niego się zmienił. 

Advertisement