FANDOM

"Nie jestem psychopatą, tylko wysoko funkcyjnym socjopatą." - Sherlock

Sherlock Holmes, właściwie William Sherlock Scott Holmes- genialny brytyjski detektyw, bohater serialu Sherlock, książek oraz opowiadań sir Arthura Conana Doyle'a. Jest jedynym na świecie detektywem doradczym. Działa w Londynie, pomagając Gregowi Lestrade'owi, inspektorowi Scotland Yardu. Jego asystentem jest najbliższy przyjaciel i były współlokator, dr John Watson. Z wykształcenia jest chemikiem.

Sherlock lubi rozwiązywać nietypowe, trudne zagadki. Nie mając nowych zadań, szybko się nudzi. Jest uzależniony od nikotyny, którą zażywa, jak sam twierdzi, "dla zachowania sprawności umysłu". Czasem stosuje także nielegalne narkotyki, takie jak heroina (w książkach kokaina). Jest myślicielem i obserwatorem, ma niezwykłe zdolności dedukcji, które wykorzystuje w swojej pracy detektywa. Często wykorzystuje także swój "pałac pamięci", dzięki któremu zapamiętuje najdrobniejsze szczegóły i znajduje powiązanie między nimi, stosunkowo szybko znajdując rozwiązania najtrudniejszych zagadek.

OsobowośćEdytuj

Sherlock jest bardzo ekscentryczny. Nie dba o uczucia innych przez co nie raz uważany jest za potwora. Innych ludzi nazywa idiotami. Jest geniuszem co pokazuje w każdym odcinku.

Wykazuje socjopatyczne zachowania, nie potrafi nawiązać stałych, emocjonalnych kontaktów z ludźmi,nie lubi ludzi.Nie rozumie zasad funkcjonowania społeczeństwa. Kocha swoje towarzystwo.

Występowanie w odcinkach
Sezon 1 s01e01
Studium w różu
s01e02
Pomyłka bankiera
s01e03
Wielka gra
Sezon 2 s02e01
Skandal w Belgrawii
s02e02
Demony Baskerville
s02e03
Upadek z Reichenbach
Sezon 3 s03e01
Pusty karawan
s03e02
Znak trojga
s03e03
Jego ostatnia przysięga
Odcinek specjalny s04e00
Upiorna panna młoda
Sezon 4 s04e01
Sześć razy Thatcher
s04e02
Zakłamany detektyw
s04e03
Ostatnie wyzwanie