Sherlock Wiki
Advertisement

Sherlock Holmes jest detektywem-konsultantem, który pomaga policji w rozwikłaniu trudnych dla nich spraw np. spraw śmierci Lorda Blackwooda. Stale

towarzyszy mu obecność profesora Moriarty'ego. Po śmierci Irene Adler Holmes (motywowany zemstą) chce obalić profesora Moriarty'ego.

Osobowość[]

Sherlock jest ekscentryczny, odważny i niezwykle inteligentny. Ma swój własny stopień sprytu i nieco uprzejmej postawy. Jest skupiony, przebiegły i raczej altruistyczny, bohaterski, o silnym umyśle i dobrym sercu. Jest także enigmatyczny i wystarczająco sprytny, by przewyższyć Jamesa Moriarty'ego. Bardzo troszczy się o Johna Watsona. Sherlockowi całkowicie brakuje taktu, dlatego nie lubi go wielu ludzi. Często nie zauważa, że jego dedukcje na ich temat są obraźliwe, na przykład wtedy, gdy obraził Mary wspominając jej byłego narzeczonego.

Umiejętności[]

  • Intelekt na poziomie geniuszu: Zdolności Holmesa polegały głównie na jego zdolnościach dedukcji i intelekcie. Sherlock Holmes jest prawdopodobnie najbardziej inteligentnym człowiekiem na świecie i udowodnił, że jest na tyle sprytny, by ostatecznie prześcignąć Jamesa Moriarty'ego. Jest niesamowicie spostrzegawczy, dostrzega najdrobniejsze szczegóły, na które większość nie zwróciłaby uwagi.
  • Przewidywanie: Inteligencja Holmesa pozwala mu planować ataki i wywnioskować (często poprawnie), jak potoczy się bójka. Potrafi nawet dokładnie przewidzieć, jak miały miejsce wydarzenia. Czasami jego przeciwnicy mieszają wskazówki, aby go zmylić. Jednak rzadko to na niego działa.
  • Mistrz taktyki: jego zaawansowany intelekt pozwala mu wykonywać różne czynności i zastawiać pułapki w miejscach, w których nikt by się ich nie spodziewał. Czyni to w oparciu o jego dokładne przewidywania. Nawet dokładnie zaplanował rzut i uratowanie Lady Watson. Strategiczna postawa Holmesa może uczynić go wyjątkowo nieprzewidywalnym, ponieważ wykazywał chęć wykonania każdego złożonego i niebezpiecznego planu. Często myśli o wiele kroków naprzód i tworzyć plany zapasowe na wypadek, gdyby jego pierwotny plan się nie powiódł.
  • Mistrz walki wręcz: Holmes jest biegły w wielu znanych sztukach walki i boksie oraz posiada agresywny styl walki. Jego styl obejmuje również wojnę psychologiczną. Jest doskonałym bokserem i był w stanie pokonać przeciwników znacznie większych od siebie lub wielu przeciwników na ringu i poza nim. Jednak czasami wykorzystuje nieczyste zagrywki, aby zdobyć przewagę i pokonać przeciwnika.
  • Podszywanie się: Holmes lubił także zakładać różne przebrania w celu szpiegowania lub uzyskiwania określonych informacji od różnych podejrzanych. Pokazał tę umiejętność, potajemnie podążając za Irene Adler bocznymi ulicami Londynu ze swojego domu jako bezdomny żebrak, aby zobaczyć, dla kogo pracuje, i tym samym odkrywając, że jej pracodawcą był profesor Moriarty. Zademonstrował to po raz drugi, kiedy odwiedził swojego przyjaciela i kolegę Johna Watsona jako lekarz w szpitalu po tym, jak John został ranny w wyniku krótkiej konfrontacji z Lordem Blackwoodem.
  • Oszust: Holmes wykazał się znacznymi umiejętnościami jako oszust, potrafiąc nawet ukraść notatnik Moriarty'ego, który niczego nie podejrzewał, gdyż Holmes wsunął mu do kieszenie taki sam, ale pusty w środku, notatnik.
  • Strzelec: Chociaż nie jest tak utalentowany jak Watson, jest także biegłym strzelcem. Jednak ma on zwyczaj nierozsądnego wyładowania wszystkich swoich kul do jednego celu.
  • Skrzypek: Holmes umie grać na skrzypcach.

Za kulisami[]

Ritchie początkowo uważał, że Downey jest za stary na tę rolę, ponieważ chciał, aby film pokazał młodszego Holmesa na krzywej uczenia się. Ritchie zaryzykował jednak obsadzenie go w tej roli, a Downey powiedział BBC, że „Myślę, że ja i Guy dobrze nadajemy się do współpracy. Im więcej zaglądam do książek, tym bardziej fantastyczne się stają. Holmes jest taki dziwaczny". Downey zamierzał bardziej skupić się na patriotycznej stronie Holmesa oraz uważał, że praca nad Chaplinem przygotowała go na angielski akcent. Zarówno Downey, jak i Ritchie są entuzjastami sztuk walki i zainspirowała ich sztuk walki baritsu wspomniana w opowiadaniu Pusty dom z 1903 roku. Downey stracił na wadze podczas grania tej roli, ponieważ Martin zalecił, aby Holmes wyglądał na „wychudzonego” i „chudego”.

Galeria[]

Advertisement