Sherlock Wiki
Advertisement

The Dancing Men to drugi odcinek serialu Sherlock Holmes (Granada), oparty na oryginalnym opowiadaniu pt. Tańczące sylwetki.

Bohaterowie (obsada)[]

  • Sherlock Holmes (Jeremy Brett)
  • Dr John Watson (David Burke)
  • Hilton Cubitt (Tenniel Evans)
  • Elsie Cubitt (Betsy Brantley)
  • Inspektor Martin (David Ross)
  • Abe Slaney (Eugene Lipinski)
  • Pani King (Lorraine Peters)
  • Saunders (Wendy Jane Parker)
  • Walker (Paul Jaynes)
  • Dr Carthew (Bernard Atha)
  • Dorożkarz (Tommy Brierley)

Fabuła[]

Elsie i Hilton Cubitt żyją szczęśliwie w Riddling Thorpe Manor, aż do dnia, gdy rząd ludzików, przypominających dziecięce rysunki, narysowanych na ławce przeraża Elsie. Hilton, zrozpaczony, przychodzi i szuka porady u Holmesa. Ale po jego powrocie czeka na niego nowa linia tajemniczych graffiti. Tymczasem Holmes stara się rozszyfrować kod „tańczących ludzików”. Wkrótce udaje mu się rozszyfrować zdanie, które ujawnia tożsamość jego autora: Abe Slaneya. Holmes prosi amerykańskiego inspektora o informacje. Czekając na odpowiedź, Hilton przekazuje mu ostatnią wiadomość: "Elsie, prepare to meet thy God!" To znaczy: "Elsie, przygotuj się na spotkanie ze swoim Bogiem!" Holmes i Watson pędzą w kierunku dworu. Za późno! Hilton został zastrzelony, a Elsie, która usiłowała popełnić samobójstwo, została oskarżona o morderstwo. Holmes, bada na miejscu, staje się przekonany, że sprawcą jest Slaney, którego niebezpieczeństwa potwierdziła amerykańska policja, i wabi go zaszyfrowaną wiadomością podpisaną „Elsie”. Slaney wpada w pułapkę. Wyznaje, że użył języka „tańczących mężczyzn”, który znała Elsie, aby zmusić ją do ucieczki z nim. Podczas gdy Elsie błagała swojego niepożądanego zalotnika, by zostawił ją w spokoju, Hilton pojawił się nagle i Slaney go zastrzelił. Oczyszczona z zarzutów Elsie może spędzić resztę życia w Riddling Thorpe Manor.

Miejsca filmowania[]

Podobnie jak w większości serii, lokacje, które miały przedstawiać pierwotną scenerię Londynu i Norfolk, w rzeczywistości wykorzystywały północ Anglii do filmowania zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzach, choć w starannie wybranych miejscach. Leighton Hall w Carnforth, Lancashire, był głównym zastępcą fikcyjnego Ridling Thorpe Manor.

Miejsce Lokalizacja Reprezentuje
Mieszkanie Sherlocka Holmesa Granada Studios, Manchester Baker Street, wiktoriański Londyn
Leighton Hall Carnforth, Lancashire Ridling Thorpe Manor, Norfolk
Tatton Park Knutsford w Cheshire Ridling Thorpe Manor, Norfolk

Odcinek[]

Cały odcinek na YouTube

Galeria[]

Zobacz również[]

Advertisement