Sherlock Wiki
Advertisement

Więzienie Pentonville to duże męskie więzienie o pojemności 1250 osób, które zostało otwarte w 1842 r. Więzienie Pentonville nie znajduje się w samym

Pentonville, ale znajduje się dalej na północ, przy Caledonian Road.

Historia[]

Pierwsze nowoczesne więzienie w Londynie, Millbank , zostało otwarte w 1816 r. Miało oddzielne cele dla 860 więźniów i okazało się satysfakcjonujące dla władz, które rozpoczęły budowę więzień, aby poradzić sobie z gwałtownym wzrostem liczby spowodowanym zakończeniem kary śmierci za wiele przestępstw i stałe ograniczanie transportu.

Dwie ustawy Parlamentu zezwalały na budowę więzienia w Pentonville, zaprojektowane przez Joshuę Jebba, do przetrzymywania skazanych skazanych na karę pozbawienia wolności lub oczekujących na transport. Budowa rozpoczęła się 10 kwietnia 1840 r. I została zakończona w 1842 r. Koszt wyniósł 84 186 funtów.

Miał centralną salę z czterema skrzydłami, wszystkie widoczne dla personelu pośrodku. Ten projekt, mający na celu izolację więźniów - „ oddzielny system ” używany po raz pierwszy we wschodnim zakładzie karnym w Filadelfii - nie był, jak się często uważa, panoptykonem . Funkcjonariusze nie mieli widoku na poszczególne cele ze swojego centralnego stanowiska. Pentonville zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić 520 więźniów w oddzielnym systemie, z których każdy miał własną celę, 13 stóp (4 m) długości, 7 stóp (2 m) szerokości i 9 stóp (3 m) wysokości, z małymi okienkami na zewnętrznych ścianach i otworem na wąskie podesty w galeriach. .

Więźniom nie wolno było ze sobą rozmawiać, a kiedy ćwiczyli, włóczyli się w milczących rzędach, w maskach z brązowego materiału. W kaplicy, do której musieli codziennie uczęszczać, siedzieli w boksach, czyli „trumnach”, jak nazywali ich więźniowie, z głowami widocznymi dla strażnika, ale ukrytymi przed sobą.  Kapelani byli bardzo wpływowi, odwiedzając poszczególne komórki, zachęcając skazanych do reformy i nadzorując pracę dyrektorów.

Zaburzenia psychiczne były powszechne. W oficjalnym raporcie stwierdzono, że „na każde sześćdziesiąt tysięcy osób uwięzionych w Pentonville przypadało 220 przypadków szaleństwa, 210 urojenia i czterdzieści samobójstw”.  Jednak warunki były lepsze i zdrowsze niż w Newgate i podobnych starszych więzieniach, a każdy więzień był zmuszany do wykonywania prac, takich jak zbieranie dębu (smołowanej liny) i tkanie. Praca trwała od szóstej rano do siódmej wieczorem.  Rację żywnościową stanowiło śniadanie składające się z 10 uncji chleba i trzech czwartych pół litra kakao; obiad składał się z pół litra zupy (lub czterech uncji mięsa), pięciu uncji chleba i jednego funta ziemniaków; kolacja kufel kleiku i pięć uncji chleba.

Pentonville stało się wzorem dla brytyjskich więzień; kolejne 54 zostały zbudowane według podobnych projektów przez sześć lat i setki w całym Imperium Brytyjskim . Na przykład Pentonville zostało wykorzystane jako model do ostatecznej budowy więzienia Corradino w Rahal Gdid na Malcie przez W. Lamb Arrowsmitha w 1842 roku.

Miejsce wykonania[]

Skazani na śmierć więźniowie nie byli umieszczani w więzieniu Pentonville aż do zamknięcia Newgate w 1902 roku, kiedy to Pentonville przejęło egzekucje w północnym Londynie. Dodano cele dla skazańców i zbudowano salę egzekucyjną, aby pomieścić szubienicę Newgate . W tym samym czasie Pentonville przejęło od Newgate funkcję miejsca szkolenia przyszłych katów.

Więzienie dzisiaj[]

Pentonville to lokalne więzienie, w którym przetrzymywani są dorośli mężczyźni kategorii B / C aresztowani przez miejscowe sądy, a także osoby odbywające krótkie wyroki lub rozpoczynające wyroki dłuższe. Więzienie jest podzielone na następujące główne skrzydła:

  • Skrzydło A: aresztowany i skazany
  • Skrzydło J: skrzydło z celami przejściowymi, gdzie trafiają nowi więźniowe
  • Skrzydło C: areszt śledczy i skazani
  • Skrzydło D: aresztowany i skazany
  • Skrzydło E: aresztowany i skazany
  • Skrzydło F: jednostka odwykowa
  • Skrzydło G: aresztowani i skazani

Skrzydło G posiada również dział edukacyjny, bibliotekę i warsztaty.

Występowanie[]

Sherlock BBC[]

Pentonville pojawia się w odcinku Upadek z Reichenbach, kiedy James Moriarty odblokowuje wszystkie cele i otwiera skarbiec w Bank of England za pomocą telefonu komórkowego, oraz jednocześnie włamuje się również do skarbca z klejnotami w Tower of London.

Sherlock Holmes (film 2009)[]

Lord Henry Blackwood został tu uwięziony po aresztowaniu w katakumbach św. Pawła. Również tam został powieszony, po czym zabrano go do krypty na cmentarzu Brompton w celu pochówku.

Advertisement